1. Wysłuchanie i wspólna analiza bajki pt. „Jak Wawrzynek zaczął i przestał się wstydzić piegów”.
CELE:
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości
- Kształtowanie postawy tolerancji wobec odmienności – szczególnie w wyglądzie
- Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania
Wykonanie karty pracy
2. Bajka terapeutyczna pt. „Jak to przedszkółka przyszła dziwna dziewczynka”.
- Wspólna analiza bajki
- Wykonanie karty pracy
CELE:
- Rozwijanie spostrzegawczości
- Podnoszenie poczucia własnej wartości
- Rozwijanie mowy i logicznego myślenia
- Rozwijanie i wzmacnianie więzi emocjonalnej między dziećmi w grupie
- Dostrzeganie niepowtarzalności każdej osoby, jej pozytywnych cech i zachowania
3. Gra na dzwonkach chromatycznych:
- Spontaniczne tworzenie melodii
- Powtarzanie fragmentu melodii
CELE:
- Radość i odprężenie dzieci
- Poprawa koncentracji, zapamiętywania
- Rozwijanie spostrzegawczości
4. Bajka pt. „Jak Tymianek chciał oddać braciszka”.
- Analiza bajki
- Wykonanie karty pracy
CELE:
- Kształtowanie pozytywnych więzi pomiędzy rodzeństwem
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z napięciem w momencie pojawienia się rodzeństwa
- Rozwijanie inteligencji emocjonalnej, wrażliwości, empatii