Żabki, Kotki – październik 2019

1. Wysłuchanie i wspólna analiza bajki pt. „Jak Wawrzynek zaczął i przestał się wstydzić piegów”. 

CELE:

  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości
  • Kształtowanie postawy tolerancji wobec odmienności – szczególnie w wyglądzie
  • Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania

Wykonanie karty pracy

2. Bajka terapeutyczna pt. „Jak to przedszkółka przyszła dziwna dziewczynka”. 

  • Wspólna analiza bajki
  • Wykonanie karty pracy

CELE:

  • Rozwijanie spostrzegawczości
  • Podnoszenie poczucia własnej wartości
  • Rozwijanie mowy i logicznego myślenia
  • Rozwijanie i wzmacnianie więzi emocjonalnej między dziećmi w grupie
  • Dostrzeganie niepowtarzalności każdej osoby, jej pozytywnych cech i zachowania

3. Gra na dzwonkach chromatycznych: 

  • Spontaniczne tworzenie melodii
  • Powtarzanie fragmentu melodii

CELE:

  • Radość i odprężenie dzieci
  • Poprawa koncentracji, zapamiętywania
  • Rozwijanie spostrzegawczości

4. Bajka pt. „Jak Tymianek chciał oddać braciszka”. 

  • Analiza bajki
  • Wykonanie karty pracy

CELE:

  • Kształtowanie pozytywnych więzi pomiędzy rodzeństwem
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z napięciem w momencie pojawienia się rodzeństwa
  • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej, wrażliwości, empatii