Aktywności zaplanowane na zajęciach w m‑cu czerwcu i ich cele: utrwalanie i powtórzenie znanych już wcześniej zabaw oraz ćwiczeń, doskonalenie poznanych form ruchu – relacji „Z” , „Przeciwko” i „Razem”, ćwiczenia wspomagające pewność siebie, świadomość własnej osoby.
Ponadto dzieci brały udział w takich ćwiczeniach:
– naprzemienność, naśladowanie, skupianie uwagi – doskonalenie poznanych schematów
– czołganie, turlanie – świadomość ciała , obecność innych , skupienie, kontakt fizyczny
– swobodne poruszanie się w przestrzeni, sprawdzanie „możliwości” własnego ciała – rozciąganie się na podłodze, kurczenie ciała, dotykanie podłogi poszczególnymi częściami ciała, poruszanie się po podłodze
– wożenie na kocach w parach, ruch oparty na ćw. z kocami – na kocu, pod kocem, obok itp. – radość, relaks, dynamika ruchu
– kręcenie się, kołysanie- świadomość ciała, dynamika, kontakt fizyczny
– wierszyki „masażyki” – zgodne współdziałanie, radość
– ćwiczenia oddechowe, relaksujące
Opracowanie: Katarzyna Szafrańska, Przedszkole Mali Olimpijczycy
*M.Bogdanowicz D.Okrzesik „Opis i planowanie zajęć wg.Metody Ruchu Rozwijającego W.Sherborne” , wyd.Harmonia ‚Gdańsk 2016