1. Bajka terapeutyczna – „Jak Tymianek nie poszedł do przedszkółka” – wspólna analiza bajki.
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami – w głównej mierze redukcja poziomu lęku adaptacyjnego
- stwarzania sytuacji do współpracy i współdziałania
- rozwijania wrażliwości, wyobraźni plastycznej i inwencji twórczej.
2. Ćwiczenia słuchowo-ruchowe. Zabawa muzyczne w kole „Chodzi lisek koło drogi”.
Cel:
- pobudzenie do dalszych zadań w przedszkolu
- relaksacja / wyciszenie
Dzieci na koniec zajęć wykonały kartę pracy na temat opowiadania.
3. Bajka terapeutyczna – „Jak Wawrzynek zaczął i przestał się wstydzić piegów” – wspólna analiza bajki.
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości
- kształtowanie postawy tolerancji wobec odmienności – szczególnie w wyglądzie
- rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania.
Dzieci na koniec zajęć wykonały kartę pracy na temat opowiadania.
4. Ćwiczenia orientacyjno – porządkowe. Szybka reakcja ruchowa na usłyszany sygnał.
Cel:
- Ćwiczenie spostrzegawczości i zręczności
- Ćwiczenie pamięci