Marzec 2019 – Koty, Sowy
1. Sztuczny śnieg 🙂
Sensoryczna zabawa, która pozwala dziecku poznawać świat wszystkimi zmysłami, zachęca do eksperymentowania i doskonale wpływa na jego rozwój motoryczny.
1. Sztuczny śnieg 🙂
Sensoryczna zabawa, która pozwala dziecku poznawać świat wszystkimi zmysłami, zachęca do eksperymentowania i doskonale wpływa na jego rozwój motoryczny.
4.03.2019
Kropelkowy świat- dzieci pracowały w parach, każda para dostając dużą pipetę mogła stworzyć niesamowity kropelkowy świat przy użyciu niebieskiej farby na wielkim dużym papierze.
11.03.2019
Kolorowa łąka- tą prace dzieci musiały wykonać jednym palcem. Każdy miał za zadanie postawić jak najwięcej śladów na kartce. W drugiej części zajęć Panie nauczycielki pomagały dorysowywać dzieciom gałązki i listki i w ten sposób powstawała przepiękna łąka. (więcej…)
Luty zaczęliśmy od tworzenia niedźwiadków polarnych za pomocą rozprowadzania piankowej masy „śnieżnej” na papierowych talerzykach, dodając uszy, oczy i nosy naszym niedźwiadkom. Masa wykonana została przez dzieci poprzez wymieszanie pianki do golenia, kleju czarodziejskiego oraz brokatu. Zadanie pozwoliło na poznanie nowej techniki plastycznej, usprawniło motorykę małą oraz pobudziło wyobraźnie dzieci.
Cele:
Zabawa pobudzająca zmysły, zachęcająca do kreatywnego myślenia, poznawania czy odkrywania.
Cele:
To była dość brudna zabawa, lecz większość dzieci bardzo lubi czas w którym może się ubrudzić i jednocześnie dobrze bawić.
Sprawozdanie z zajęć sensoplastyki z wykorzystaniem elementów terapii ręki
4.02.2019
Porwij, pognij! – na tych zajęciach dzieci sprawdzały co można porwać a co pogiąć. Uczyły się również czy każdy przedmiot można porwać albo pogiąć korzystali np. z karki, foli czy worków.
11.02.2019
Zabawa z cieczą nieniutonowską – dzieci bawiły się w naukowców i sprawdzali co dzieje się z masą wykonując różne czynnościach.
(więcej…)7.01.2019
Magiczne kulki – dzieci dostały woreczki które były napełnione gumowymi kulkami. Na woreczkach były narysowane różne figury geometryczne. Zadaniem każdego dziecka było przeprowadzenie paluszkami wszystkich kulek do danej figury np. środka koła.
(więcej…)- Ciastolina – Zabawa daje wiele doznać sensorycznych, rozwija wyobraźnię dziecka, doskonałe ćwiczenia małej motoryki. Przy radosnej zabawie Sówki oraz kotki stworzyły piękne prace. (więcej…)
„Gdy za oknem śniegu brak…“
Miesiąc grudzień każdemu z nas kojarzy się ze śniegiem oraz przeróżnymi zabawami związanymi z nim. Gdy na zewnątrz nie ma jego oznak, Mali Olimpijczycy tworzą swój własny śnieg korzystając z dostępnych materiałów. (więcej…)
1. Hydrożelowe magiczne kulki sensoryczne
– obserwacja kulek
– szukanie przedmiotów zanurzonych w kulkach
– segregacja kolorystyczna
Cele: Usprawnienie małej motoryki, precyzyjnych ruchów dłoni i placów
Poprawa umiejętności chwytu
2. Malowanie rączkami i paluszkami – Brudne dziecko to szczęśliwe dziecko 🙂
Cele: Pobudzenie wyobraźni
Dostarczenie wrażeń dotykowych
Sprawozdanie z zajęć sensoplastyki z wykorzystaniem elementów terapii ręki (więcej…)