Marzec 2019 – Żabki, Jeżyki i Motylki

Motylki

4.03.2019

Kropelkowy świat- dzieci pracowały w parach, każda para dostając dużą pipetę mogła stworzyć niesamowity kropelkowy świat przy użyciu niebieskiej farby na wielkim dużym papierze.

11.03.2019

Kolorowa łąka- tą prace dzieci musiały wykonać jednym palcem. Każdy miał za zadanie postawić jak najwięcej śladów na kartce. W drugiej części zajęć Panie nauczycielki pomagały dorysowywać dzieciom gałązki i listki i w ten sposób powstawała przepiękna łąka. (więcej…)

Luty 2019 – Misie, Biedronki

Luty zaczęliśmy od tworzenia niedźwiadków polarnych za pomocą rozprowadzania piankowej masy „śnieżnej” na papierowych talerzykach, dodając uszy, oczy i nosy naszym niedźwiadkom. Masa wykonana została przez dzieci poprzez wymieszanie pianki do golenia, kleju czarodziejskiego oraz brokatu. Zadanie pozwoliło na poznanie nowej techniki plastycznej, usprawniło motorykę małą oraz pobudziło wyobraźnie dzieci.

Luty 2019 – Koty i Sowy

Rękawiczki sensoryczne – Dzieci wypełniały lateksowe rękawiczki grochem, fasolą, ryżem, piórami, watą itd. Swoje prace dzieci zabrały do domu. 

Cele:

  • Wspomaganie precyzyjnych ruchów dłoni 
  • Poprawa umiejętności chwytu 

Zabawa pobudzająca zmysły, zachęcająca do kreatywnego myślenia, poznawania czy odkrywania.

Malowanie na piance – Dzieci stworzyły rysunki malując paluszkami na piance do golenia. Po odciśnięciu kartki ukazały się im bardzo oryginalne prace 🙂 

Cele:

  • Stymulowanie zmysłów dotyku 
  • Rozwój kreatywności i twórczego myślenia 

To była dość brudna zabawa, lecz większość dzieci bardzo lubi czas w którym może się ubrudzić i jednocześnie dobrze bawić.

Luty 2019 – Żabki, Jeżyki i Motylki

Sprawozdanie z zajęć sensoplastyki z wykorzystaniem elementów terapii ręki

Motylki 

4.02.2019

Porwij, pognij! – na tych zajęciach dzieci sprawdzały co można porwać a co pogiąć. Uczyły się również czy każdy przedmiot można porwać albo pogiąć korzystali np. z karki, foli czy worków. 

11.02.2019

Zabawa z cieczą nieniutonowską – dzieci bawiły się w naukowców i sprawdzali co dzieje się z masą wykonując różne czynnościach. 

(więcej…)

Grudzień 2018 – Koty, Sowy

1. Hydrożelowe magiczne kulki sensoryczne
– obserwacja kulek
– szukanie przedmiotów zanurzonych w kulkach
– segregacja kolorystyczna
Cele: Usprawnienie małej motoryki, precyzyjnych ruchów dłoni i placów
Poprawa umiejętności chwytu

2. Malowanie rączkami i paluszkami – Brudne dziecko to szczęśliwe dziecko 🙂

Cele: Pobudzenie wyobraźni
Dostarczenie wrażeń dotykowych