Jeżyki – październik 2019

Kasza jęczmienna i kolorowe fasolki 

Cel zajęć: Głównie usprawnianie motoryki małej 

Przebieg: Na folii zostaje rozsypana kasza jęczmienna oraz zafarbowane fasolki. Dzieci otrzymują talerzyki w kolorach fasolek. Następnie swobodnie bawią się na folii oraz segregują za pomocą rączek i stópek fasolki na odpowiednie talerzyki.

(więcej…)

Motylki – październik 2019

Mąka ziemniaczana i woda – ciecz nienewtonowska

Cel zajęć: Usprawnianie motoryki małej oraz stymulacja zmysłów. 

Przebieg: Dzieci łączą ze sobą w miseczkach otrzymane produkty – wodę i mąkę ziemniaczaną. Swobodnie bawią się otrzymaną cieczą. Następnie za pomocą żółtego i niebieskiego barwnika tworzą barwę zieloną. 

(więcej…)

Jeżyki – wrzesień 2019

1. Piaskownica w sali
Cele zajęć: Stymulacja zmysłów.
Przebieg: Nauczyciel rozkłada na dywanie folię malarską, na którą wysypuje wcześniej przygotowany pachnący piasek z mąki ziemniaczanej. Dzieci wchodzą do „piaskownicy” boso, otrzymują foremki i swobodnie bawią się.

2. Jesienne jeże z masy solnej
Cele zajęć: Usprawnianie motoryki małej.
Przebieg: Wspólnie tworzymy masę solną. Dzieci formują z niej kule, następnie dostają makaron i tworzą jesienne jeże.

3. Malowanie na folii
Cele zajęć: Pobudzanie wyobraźni, stymulacja zmysłów.
Przebieg: Dzieci otrzymują kolorowe farby i swobodnie według własnych pomysłów malują rączkami na folii.

Kotki – wrzesień 2019

1. Masa solna
Cele zajęć: Usprawnianie motoryki małej, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania oraz wspomaganie samodzielności.
Przebieg: Dzieci samodzielnie tworzą masę solną według podanej przez nauczyciela instrukcji. Dzieci musiały użyć odpowiednich proporcji produktów. Wykorzystywały w tym celu łyżki oraz kubeczki.

2. Jesienna sowa
Cele zajęć: Usprawnianie motoryki małej, doskonalenie chwytu pisarskiego.
Przebieg: Nauczyciel pokazuje dzieciom na tablicy w jaki sposób można narysować sowę. Dzieci wykonują rysunki samodzielnie. Następnie ozdabiają je soczewicą, ryżem oraz kaszą gryczaną.

3. Pachnąca piankolina
Cele zajęć: Stymulacja zmysłów, usprawnianie motoryki małej.
Przebieg: Wspólnie tworzymy pachnącą piankolinę ze skrobi ziemniaczanej, płynu do kąpieli oraz pianki.

Motylki – wrzesień 2019

1. Pachnąca piankolina
Cele zajęć: Usprawnianie motoryki małej oraz stymulacja zmysłów.
Przebieg: Dzieci samodzielnie tworzyły piankolinę z otrzymanych produktów: skrobia ziemniaczana, pianka i płyn do kąpiel.
Następnie dzieci swobodnie bawiły się stworzoną masą z wykorzystaniem foremek, łyżeczek i kubeczków.

2. Jesienne jeże z masy solnej
Cele zajęć: Usprawnianie motoryki małej, wspomaganie samodzielności.
Przebieg: Dzieci samodzielnie tworzą masę solną. Następnie tworzą z niej jesienne jeże z wykorzystaniem ryżu.

3. Malowanie na folii
Cele zajęć: Pobudzanie wyobraźni, stymulacja zmysłów.
Przebieg: Dzieci otrzymują kolorowe farby i swobodnie według własnych pomysłów malują rączkami na folii.