Marzec 2019 – Żabki, Jeżyki

Metoda Batti Strauss

  1. Stworzenie Jacka i Agatki – Pierwsze zajęcia tą metodą opierały się głównie na stworzeniu postaci do dalszej pracy przy muzyce. Do stworzenia postaci potrzebna była zwykła kartka, kredki oraz taśma.

  2. Naucz nie słuchać – drugie zajęcia opierały się głównie na wysłuchaniu muzyki oraz nauczeniu się pierwszej części inscenizacji już przy użyciu rekwizytu .

  3. Naucz mnie słuchać cz.2 – kolejne zajęcia były kontynuacją poprzednich, do części którą już się nauczyli musieli dołączyć kolejne czynności. Zadanie było trudne, ale każdy poradził sobie z nim bezbłędnie.

  4. Krótkie opowiadanie – Ostatnie zajęcia w tym miesiącu były podsumowaniem całej pracy. Dzieci znając już wszystkie czynności bez pomocy nauczyciela potrafiły w rytm muzyki przedstawić całą historie. To było naprawdę niesamowite!

Luty 2019 – Koty, Sowy

BUM BUM RURKI – Muzykowanie za pomocą kolorowych rurek jest doskonałym wstępem do nauki gry na innych instrumentach. 

Bum Bum Rurki to kolorowe, lekkie tuby, które po uderzeniu o siebie lub w dowolną inną powierzchnię wydają różne dźwięki. Ich nieskomplikowana budowa i proste zasady użytkowania pozwalają w szybki i interesujący sposób wprowadzić maluchy w fascynujący świat muzyki. W końcu na tych niecodziennych instrumentach może zagrać dosłownie każdy, jednocześnie doskonale się przy tym bawiąc.

(więcej…)

Luty 2019 – Żabki, Jeżyki

1. Relaksacja w muzyce klasycznej – Dzieci na tych zajęciach naśladowały ruchy nauczyciela. Zabawa „Kwitnący kwiat” . Kształtowanie w dzieciach poczucia rytmu oraz tonacji (głośno – cicho)

2. Cztery pory roku – W pierwszej części zajęć dzieci miały za zadanie przygotować sobie rekwizyt (kolorowe wstążki – stworzone z długiej wykałaczki i bibuły ) który wykorzystywały podczas tańczenia do melodii A. Vivaldiego „Cztery pory roku ”

3. Historia muzyki – Na tych zajęciach dzieci dowiedziały się skąd wzięła się muzyka, jak nazywają się podstawowe instrumenty których używają na zajęciach oraz jak wygląda prawdziwa orkiestra. Czasem trochę historii nie zaszkodzi nasze pociechy słuchały z zaciekawieniem ?

4. Orkiestra – Ostatnie zajęcia w tym miesiąc zakończyły się w jednej i drugiej grupie przedstawieniem tego co nauczyły się przez cały miesiąc, dzieci zostały podzielone na trzyosobowe grupy i każda grupa przedstawiała się przed innymi grając śpiewając czy wystukując rytm . Rywalizacja była bardzo zacięta, bo wszyscy naprawdę mocno się postarali.

Styczeń 2019 – Misie, Biedronki

1. Wykorzystanie plastikowych tub, zabawy z Bum Bum Rurkami. Rytm, spostrzegawczość, pełna ruchu zabawa i umiejętność współpracy w grupie. 

2. Ćwiczenia relaksacyjno-wyciszające grupę.

3. Zabawy „Krasnoludek”, integracja według KLANZY „Pogoda”.

4. Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem piórka, świeczki i dzwoneczka.

Styczeń 2019 – Żabki, Jeżyki

  1. Bom Bom rurki – nauka gry „Panie Janie” przedstawianie rytmu na kolorowych kółeczkach, każde koło oznacza inny dźwięk. 
  2. Zajęcia muzyczno-taneczne. Ósemkowy taniec, nauka tańca w kręgu. 
  3. Zrób instrument z niczego – dzieci na tych zajęciach dostały różnego rodzaju rzeczy do użytku codziennego np. plastikowe doniczki czy folie. Ich zadaniem było wykorzystać tak przedmiot który wybrali aby wydawał on jakiś dźwięk oraz rytm. Zadanie dla niektórych okazało się niemałą zagwozdką. 
  4. Zajęcia z instrumentami – dzieci mogły wybrać na jakim instrumencie będą grać, następnie każdy miał możliwość zaprezentowania swojego instrumentu przed grupa. Po prezentacji dzieci dobierały się w pary i każda para musiała zaprezentować krótki występ przed wszystkimi dziećmi. Niektóre grupy były bardzo twórcze i zaskakujące.