Październik 2023
Podczas zajęć zrealizowanych w miesiącu październiku przedszkolaki z grup: Biedronek, Kotków, Misiów, Sówek, Motylków i Pszczółek kształtowały umiejętność wczesnej nauki czytania, która wpływa na kształtowanie się asymetrii półkulowej, koniecznej do prawidłowego opracowywania informacji językowych. Badania neuropsychologów dowiodły, że wszechstronna stymulacja językowa, a przede wszystkim nauka czytania i pisania, może sprzyjać stopniowemu kształtowaniu przewagi lewej półkuli w procesach werbalnych (językowych). To zaś jest niezbędnym warunkiem szybkiego czytania ze zrozumieniem, a w konsekwencji skutecznego uczenia się.
Zagadnienia zrealizowane podczas zajęć:
- wprowadzenie sylab PA, PO, PU, PÓ, PE, PI, PY oraz ich utrwalenie,
- wprowadzenie sylab MA, MO, MU, MÓ, ME, MI, MY oraz ich utrwalenie,
- różnicowanie paradygmatów,
- wyrazy globalne AUTO, LALA, MIŚ, PIŁKA, SAMOLOT, ULA, MAMA, TATA, PANI, ADAM, JAJKO, MLEKO, SER, KAWA, CHLEB, DOM, OLA, ELA, ALA, ULA, KTO?, BOLO, BOBO, BABA, CO ROBI?, IDZIE, PIJE, ŚPI, JE, STOI, SIEDZI,
- wprowadzenie BA, BO, BU, BÓ, BE, BI, BY oraz ich utrwalenie,
- wprowadzenie LA, LO, LU, LÓ, LE, LI, LY oraz ich utrwalenie.