ikona grupy misie

Misie – „Wierszowanie i śpiewanie“

Autor – Marta Wrzochal, Izabela Woźniak
Tytuł innowacji – „Wierszowanie i śpiewanie
Typ innowacji – dydaktyczna
Miejsce realizacji – Niepubliczne Przedszkole Integracyjne Mali Olimpijczycy w Pruszkowie
Zasięg innowacji – Grupa Misie
Czas realizacji – Październik 2020r. – Maj 2021r.


Wstęp

Tematem przewodnim innowacji jest codwutygodniowa nauka wiersza bądź piosenki. Innowacja i sposób jej realizacji został tak zaplanowany, aby dzieci poprawiały swoją pamięć oraz mimowolnie rozszerzały też słownictwo czynne – zapamiętując frazy utworu dziecko używa ich, kiedy nadarzy się okazja.

(więcej…)

ikona grupy misie

Misie – „Samodzielne śniadanie“

Autor – Marta Wrzochal, Izabela Woźniak
Tytuł innowacji – „Samodzielne śniadania
Typ innowacji – Programowa, organizacyjna
Miejsce realizacji – Niepubliczne Przedszkole Integracyjne Mali Olimpijczycy w Pruszkowie
Zasięg innowacji – Grupa Misie
Czas realizacji – Październik 2020r. – Maj 2021r.


Wstęp

Tematem przewodnim innowacji jest raz w tygodniu przygotowywanie samodzielnie przez dziecko śniadania. Innowacja ma za zadanie wprowadzić dzieci w świat zdrowego stylu życia – odżywiania, jak i zachowań prozdrowotnych. Uświadomienie i zaszczepienie odbiorcom prawidłowych sposobów przyrządzania posiłków i ich spożywania, wspólnego dbania o zdrowie i kondycję.

(więcej…)

Koty – „Poznaję świat owoców i warzyw”

Autor: Dagmara Torbicka, Dominika Żabicka
Tytuł: „Poznaję świat owoców i warzyw”
Rodzaj innowacji: poznawcza, integracyjna
Czas realizacji: wrzesień 2019r.- czerwiec 2020r.
Zasięg: grupa Kotków


Cel innowacji:
- zaangażowanie rodziców w działalność przedszkola,
- poznanie różnego rodzaju owoców i warzyw oraz ich pochodzenia,
- współpraca rodzic-dziecko,
- integracja grupy,
- poznawanie oraz opisywanie nowych smaków.

Plan innowacji

Poznaję świat owoców i warzyw” powstał w 2019 roku w Niepublicznym Przedszkolu Mali Olimpijczycy. Programem tym została objęta grupa „Kotków”. Innowacja angażuje rodziców w życie przedszkola. Zadaniem każdego rodzica jest stworzenie krótkiej prezentacji na temat danego owoca lub warzywa. Następnie rodzic przychodzi do przedszkola z owocem lub warzywem i opowiada o jego hodowli i pochodzeniu. Rodzice mogą także przynosić produkty, które można uzyskać z przetworzenia owoców i warzyw.

Żabki – „Teatr – ważna część kulturalnego życia”

Autor – Izabela Woźniak
Tytuł innowacji – „Teatr- ważna część kulturalnego życia.”
Rodzaj innowacji – nowatorska, organizacyjna, programowa
Miejsce realizacji – Niepubliczne Przedszkole Integracyjne Mali Olimpijczycy w Pruszkowie
Zasięg innowacji – Grupa Żabki
Czas realizacji – Październik – Grudzień 2019r.

(więcej…)

Jeże – plan innowacyjny

Plan innowacyjny stworzony został z myślą o dzieciach z grupy Jeżyków i składa się z trzech elementów, realizowanych podczas pobytu w przedszkolu oraz w domu, wraz z rodzicami. Realizowany będzie od października, co miesiąc, do końca roku szkolnego. Celem planu jest rozwój psychoruchowy dziecka oraz rozwijanie umiejętności społecznych.

(więcej…)

Żabki – „Mam talent”

Autor – Izabela Woźniak, Katarzyna Grzegorczyk
Tytuł innowacji – „Mam talent”
Rodzaj innowacji – Programowa, organizacyjna
Miejsce realizacji – Niepubliczne Przedszkole Integracyjne Mali Olimpijczycy w Pruszkowie
Zasięg innowacji – Grupa Żabki
Czas realizacji – Październik 2019r. – Kwiecień 2020r.

(więcej…)

Żabki – „Rodzinne gotowanie”

Autor – Izabela Woźniak, Katarzyna Grzegorczyk
Tytuł innowacji – „Rodzinne gotowanie”
Rodzaj innowacji – Programowa, organizacyjna
Miejsce realizacji – Niepubliczne Przedszkole Integracyjne Mali Olimpijczycy w Pruszkowie
Zasięg innowacji – Grupa Żabki
Czas realizacji – Październik 2019r. – Kwiecień 2020r.

(więcej…)

Misie – „Miś Zygmuś zwiedza świat”

Podczas trwania tego projektu miś Zygmuś spędza jeden weekend z każdym dzieckiem z grupy. Dzieci z pomocą rodziców opisują wspólnie wymyśloną historię na temat jakiegoś ciekawego miejsca na świecie, w którym akurat znalazł się miś Zygmuś (opisujemy tamtejszą kulturę, ludzi, zwyczaje i odczucia misia).
Każda opowieść powinna zawierać treść spisaną przez rodziców i odpowiednią ilustrację narysowaną przez dziecko.
Po każdej wizycie misia w domu przedszkolaka pojawia się kolejna opowieść, tworząc w ten sposób piękną grupową książkę o przygodach misia Zygmusia 🙂

Wierszowanie i śpiewanie – Kotki

Autor – Izabela Woźniak
Tytuł innowacji – „Wierszowanie i śpiewanie”
Typ innowacji – dydaktyczna
Miejsce realizacji – Niepubliczne Przedszkole Integracyjne Mali Olimpijczycy w Pruszkowie
Zasięg innowacji – Grupa Kotki
Czas realizacji – Marzec 2019r. – Czerwiec 2019r.

(więcej…)