Marzec 2019 – Koty, Sowy

1. Rysowanie muzyki

Cel:

  • wprowadzenie w świat muzyki klasycznej
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej i plastycznej
  • pobudzenie wyobraźni słuchowej i umiejętność odbierania muzyki

2. Przebudzenie wiosny

  • Lot trzmiela – dzieci w rytm muzyki „latały po sali” w czasie pauzy siadały na dywanie odpoczywając

Cel: Odreagowanie

  • Zabawa „Kwiaty” – Dzieci siedząc na dywanie przyjęły formę pąka kwiatowego, stopniowa rozwijając się (rożne części ciała) w rytm oddechów

Cel:

  • łagodne pobudzenie
  • przywrócenie naturalnej aktywności życiowej i motywacji do działania

3. Malowanie farbami wiosny przy muzyce klasycznej Vivaldiego.

Cel:

  • Integracja grupy

Praca wspólna – dzieci podzielone na grupy malowały wiosnę wsłuchując się w melodie.

Po skończonych zajęciach ciocia stworzyła jedną wspólna pracę z kilku.

4. Zabawa „Marionetka” w pozycji stojącej tańczą poszczególne części ciała, potem ciało. Dzieci wyobrażały sobie, że są marionetką pociąganą za sznurki.

Cel:

  • Zmniejszenie napięcia psychofizycznego

5. Gra na dzwonkach hotelowych 🙂

Cel:

  • Uważne słuchanie
  • Ćwiczenie pamięci