1. Rysowanie muzyki
Cel:
- wprowadzenie w świat muzyki klasycznej
- rozwijanie wrażliwości muzycznej i plastycznej
- pobudzenie wyobraźni słuchowej i umiejętność odbierania muzyki
2. Przebudzenie wiosny
- Lot trzmiela – dzieci w rytm muzyki „latały po sali” w czasie pauzy siadały na dywanie odpoczywając
Cel: Odreagowanie
- Zabawa „Kwiaty” – Dzieci siedząc na dywanie przyjęły formę pąka kwiatowego, stopniowa rozwijając się (rożne części ciała) w rytm oddechów
Cel:
- łagodne pobudzenie
- przywrócenie naturalnej aktywności życiowej i motywacji do działania
3. Malowanie farbami wiosny przy muzyce klasycznej Vivaldiego.
Cel:
- Integracja grupy
Praca wspólna – dzieci podzielone na grupy malowały wiosnę wsłuchując się w melodie.
Po skończonych zajęciach ciocia stworzyła jedną wspólna pracę z kilku.
4. Zabawa „Marionetka” w pozycji stojącej tańczą poszczególne części ciała, potem ciało. Dzieci wyobrażały sobie, że są marionetką pociąganą za sznurki.
Cel:
- Zmniejszenie napięcia psychofizycznego
5. Gra na dzwonkach hotelowych 🙂
Cel:
- Uważne słuchanie
- Ćwiczenie pamięci