ALEKSANDRA OLCZYK

Neurologopeda, psychopedagog, terapeuta ręki i stopy, terapeuta miofunkcjonalny, praktyk Metody Tomatisa lvl 1.

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Nauk Społecznych i Medycznych w Lublinie.

Doświadczenie w pracy zdobywałam już na studiach, uczestnicząc w licznych praktykach logopedycznych w wielu renomowanych warszawskich placówkach, szpitalach, poradniach (m.in. Instytut Matki i Dziecka, Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „TOP”, Instytut Głuchoniemych, Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Słabosłyszących, Poradnia Logopedyczna „Logann“, Poradnia Foniatryczna – Centralny Szpital Kliniczny na Banacha). Odbyłam także staż logopedyczny w Centrum Terapii Autyzmu SOTIS, gdzie prowadziłam indywidualną terapię logopedyczną dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz szkolnym.

W mojej 15-letniej pracy zawodowej mam i miałam przyjemność pracować z dziećmi z różnymi zaburzeniami i trudnościami (m.in. ASD, afazja, dyzartria, dyslalia, niedosłuch, jąkanie, APD, FAS, ZA).

W pracy cechuje mnie profesjonalizm, indywidualne podejście do każdego dziecka i przede wszystkim uśmiech. Połączenie partnerskiego podejścia do dzieci wraz z wieloletnim doświadczeniem w pracy w wielu przedszkolach pozwala mi prowadzić przyjazną dla dziecka i skuteczną terapię logopedyczną.

Pragnę by terapia logopedyczna nie kojarzyła się dzieciom ze żmudną pracą, lecz była odkrywaniem prawidłowej wymowy poprzez naukę i wesołą zabawę. Zajęcia staram się urozmaicać wieloma własnymi ciekawymi pomocami, ćwiczeniami logopedycznymi oraz grami edukacyjnymi.

Prywatnie mama Aleksandra💙

Uzależniona od książek📚 i podróży✈️🌎

Posiadaczka czarnego kota, który pecha nie przynosi😻🐾

Staram się na bieżąco pogłębiać swoją wiedzę logopedyczną uczestnicząc w szkoleniach, kursach, konferencjach.

Lista przebytych kursów/szkoleń oraz dodatkowo:

  • Członek PZL – Polskiego Związku Logopedów
  • Kurs ABC stymulowania poprawnego rozwoju mowy
  • Kurs Podstawy anatomii dla logopedów cz. 1. Mięśnie głowy i szyi
  • Kurs Zaburzenia emocjonalne dzieci i młodzieży
  • Kurs Multidyscyplinarnej Diagnozy i Terapii Autyzmu
  • Kurs Diagnoza funkcjonalna: połykanie, żucie, pozycje spoczynkowe, oddychanie
  • Kurs TERAPIA MIOFUNKCJONALNA – Kompleksowy program obszaru orofacjalnego I i II stopień
  • Szkolenie Całościowe spojrzenie w terapii miofunkcjonalnej
  • Szkolenie Bajkoterapia, czyli terapeutyczna rola bajek
  • Szkolenie Diagnoza lateralizacji
  • Szkolenie LATERALIZACJA istota procesu, diagnoza i strategie terapeutyczne
  • Szkolenie Lateralizacja – czyli o rozwoju orientacji dziecka w prawej i lewej stronie ciała oraz rozwoju dominacji półkul mózgowych
  • Szkolenie Podstawowe zasady terapii behawioralnej
  • Szkolenie Jąkanie – skuteczne techniki pracy logopedycznej okiem praktyka
  • Szkolenie Terapia niepłynności mowy dzieci w wieku przedszkolnym – jąkanie wczesnodziecięce
  • Szkolenie TUS – Trening Umiejętności Społecznych
  • Szkolenie Wykorzystanie techniki taipingu w terapii logopedycznej
  • Szkolenie Terapia ręki i stopy poziom I i II
  • Szkolenie z Metody Tomatisa Poziom 1 (praktyk)
  • Szkolenie Słuch fonemowy i fonetyczny – teoria i praktyka
  • Szkolenie Masaż logopedyczny
  • Szkolenie Wpływ zakłóceń przetwarzania sensorycznego na rozwój mowy. Sposoby postępowania
  • Szkolenie Ankyloglosja – wędzidełko języka. Diagnoza i terapia przed i po zabiegu.
  • Szkolenie Seplenienie boczne – diagnoza, metody korekcji i terapia
  • Szkolenie Rola wczesnej diagnozy dziecka ze spektrum autyzmu w procesie terapii
  • Szkolenie Warsztat wywoływania głosek
  • Szkolenie Diagnoza i terapia ankyloglosji
  • Szkolenie Wprowadzenie AAC i innych metod alternatywnych dziecku niemówiącemu
  • Szkolenie Strategie postępowania logopedycznego w terapii AWI
  • Szkolenie Terapia logopedyczna dziecka z wadą słuchu
  • Szkolenie Wprowadzenie do masażu pulsacyjno-palpacyjnego z elementami neuroterapii
  • Szkolenie Wprowadzenie do metody werbo-tonalnej
  • Szkolenie Ćwiczenia pamięci jako stymulacja lewej półkuli w terapii logopedycznej
  • Szkolenie Terapia logopedyczna dziecka z opóźnionym rozwojem mowy
  • Szkolenie Echolalia – jak ćwiczyć, by wykorzystać jej potencjał