ALEKSANDRA OLCZYK
Neurologopeda, psychopedagog, terapeuta ręki i stopy, terapeuta miofunkcjonalny, praktyk Metody Tomatisa lvl 1.
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Nauk Społecznych i Medycznych w Lublinie.
Doświadczenie w pracy zdobywałam już na studiach, uczestnicząc w licznych praktykach logopedycznych w wielu renomowanych warszawskich placówkach, szpitalach, poradniach (m.in. Instytut Matki i Dziecka, Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „TOP”, Instytut Głuchoniemych, Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Słabosłyszących, Poradnia Logopedyczna „Logann“, Poradnia Foniatryczna – Centralny Szpital Kliniczny na Banacha). Odbyłam także staż logopedyczny w Centrum Terapii Autyzmu SOTIS, gdzie prowadziłam indywidualną terapię logopedyczną dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz szkolnym.
W mojej 15-letniej pracy zawodowej mam i miałam przyjemność pracować z dziećmi z różnymi zaburzeniami i trudnościami (m.in. ASD, afazja, dyzartria, dyslalia, niedosłuch, jąkanie, APD, FAS, ZA).
W pracy cechuje mnie profesjonalizm, indywidualne podejście do każdego dziecka i przede wszystkim uśmiech. Połączenie partnerskiego podejścia do dzieci wraz z wieloletnim doświadczeniem w pracy w wielu przedszkolach pozwala mi prowadzić przyjazną dla dziecka i skuteczną terapię logopedyczną.
Pragnę by terapia logopedyczna nie kojarzyła się dzieciom ze żmudną pracą, lecz była odkrywaniem prawidłowej wymowy poprzez naukę i wesołą zabawę. Zajęcia staram się urozmaicać wieloma własnymi ciekawymi pomocami, ćwiczeniami logopedycznymi oraz grami edukacyjnymi.
Prywatnie mama Aleksandra💙
Uzależniona od książek📚 i podróży✈️🌎
Posiadaczka czarnego kota, który pecha nie przynosi😻🐾
Staram się na bieżąco pogłębiać swoją wiedzę logopedyczną uczestnicząc w szkoleniach, kursach, konferencjach.
Lista przebytych kursów/szkoleń oraz dodatkowo:
- Członek PZL – Polskiego Związku Logopedów
- Kurs ABC stymulowania poprawnego rozwoju mowy
- Kurs Podstawy anatomii dla logopedów cz. 1. Mięśnie głowy i szyi
- Kurs Zaburzenia emocjonalne dzieci i młodzieży
- Kurs Multidyscyplinarnej Diagnozy i Terapii Autyzmu
- Kurs Diagnoza funkcjonalna: połykanie, żucie, pozycje spoczynkowe, oddychanie
- Kurs TERAPIA MIOFUNKCJONALNA – Kompleksowy program obszaru orofacjalnego I i II stopień
- Szkolenie Całościowe spojrzenie w terapii miofunkcjonalnej
- Szkolenie Bajkoterapia, czyli terapeutyczna rola bajek
- Szkolenie Diagnoza lateralizacji
- Szkolenie LATERALIZACJA istota procesu, diagnoza i strategie terapeutyczne
- Szkolenie Lateralizacja – czyli o rozwoju orientacji dziecka w prawej i lewej stronie ciała oraz rozwoju dominacji półkul mózgowych
- Szkolenie Podstawowe zasady terapii behawioralnej
- Szkolenie Jąkanie – skuteczne techniki pracy logopedycznej okiem praktyka
- Szkolenie Terapia niepłynności mowy dzieci w wieku przedszkolnym – jąkanie wczesnodziecięce
- Szkolenie TUS – Trening Umiejętności Społecznych
- Szkolenie Wykorzystanie techniki taipingu w terapii logopedycznej
- Szkolenie Terapia ręki i stopy poziom I i II
- Szkolenie z Metody Tomatisa Poziom 1 (praktyk)
- Szkolenie Słuch fonemowy i fonetyczny – teoria i praktyka
- Szkolenie Masaż logopedyczny
- Szkolenie Wpływ zakłóceń przetwarzania sensorycznego na rozwój mowy. Sposoby postępowania
- Szkolenie Ankyloglosja – wędzidełko języka. Diagnoza i terapia przed i po zabiegu.
- Szkolenie Seplenienie boczne – diagnoza, metody korekcji i terapia
- Szkolenie Rola wczesnej diagnozy dziecka ze spektrum autyzmu w procesie terapii
- Szkolenie Warsztat wywoływania głosek
- Szkolenie Diagnoza i terapia ankyloglosji
- Szkolenie Wprowadzenie AAC i innych metod alternatywnych dziecku niemówiącemu
- Szkolenie Strategie postępowania logopedycznego w terapii AWI
- Szkolenie Terapia logopedyczna dziecka z wadą słuchu
- Szkolenie Wprowadzenie do masażu pulsacyjno-palpacyjnego z elementami neuroterapii
- Szkolenie Wprowadzenie do metody werbo-tonalnej
- Szkolenie Ćwiczenia pamięci jako stymulacja lewej półkuli w terapii logopedycznej
- Szkolenie Terapia logopedyczna dziecka z opóźnionym rozwojem mowy
- Szkolenie Echolalia – jak ćwiczyć, by wykorzystać jej potencjał