Mąka ziemniaczana i woda – ciecz nienewtonowska
Cel zajęć: Usprawnianie motoryki małej oraz stymulacja zmysłów.
Przebieg: Dzieci łączą ze sobą w miseczkach otrzymane produkty – wodę i mąkę ziemniaczaną. Swobodnie bawią się otrzymaną cieczą.
Kasza jęczmienna i kolorowe fasolki
Cel zajęć: Głównie usprawnianie motoryki małej
Przebieg: Na folii zostaje rozsypana kasza jęczmienna oraz zafarbowane fasolki. Dzieci otrzymują talerzyki w kolorach fasolek. Następnie swobodnie bawią się na folii oraz segregują za pomocą rączek i stópek fasolki na odpowiednie talerzyki.
Galaretka i woda
Cel zajęć: Wspieranie rozwoju motoryki małej, pobudzanie zmysłów.
Przebieg: Dzieci łączą ze sobą otrzymane produkty – galaretkę i ciepłą wodę na wcześniej przygotowanej przestrzeni. Swobodnie bawią się otrzymaną masą.
Mannolina – masa plastyczna z kaszy mannej z cynamonem
Cel zajęć: Pobudzanie zmysłów, usprawnianie motoryki małej.
Przebieg: Swobodna zabawa kaszą gryczaną, soczewicą oraz masą plastyczną z kaszy manny, cynamonu i wody.