Kotki – Mistrzowskie konkursy

Autor – Izabela Woźniak
Tytuł innowacji – „Mistrzowskie konkursy”
Typ innowacji – dydaktyczna
Miejsce realizacji – Niepubliczne Przedszkole Integracyjne Mali Olimpijczycy w Pruszkowie
Zasięg innowacji – Grupa Kotki
Czas realizacji – Luty 2018r. – Maj 2018r.

Wstęp
Tematem przewodnim innowacji jest dostosowanie doboru i zakresu treści programowych do potrzeb dzieci, efektywność i przydatność innowacji oraz opanowanie nowych umiejętności poprzez zabawę. Chcę zainspirować dzieci do stosowania poznanej  wiedzy do życia codziennego. Innowacja i sposób jej realizacji został tak zaplanowany, aby otwierać przestrzeń do samodzielnego uczenia się dzieci poprzez uczestniczenie w konkursie jak i przygotować dzieci do podjęcia nauki w szkole. Mam nadzieję znacząco zmniejszyć różnego rodzaju trudności pojawiające się u uczniów (statystycznie)  już na początku klasy pierwszej. Innowacja kształtuje wiedze ponad program dostosowaną do zainteresowań oraz umiejętności dzieci.

Innowacja jaką chciałabym wprowadzić jest to seria konkursów, w których dzieci poprzez zabawę przyswajają nowe umiejętności dydaktyczne typu, literowanie, wyrazy na konkretną literkę, alfabet itp. W każdym konkursie są odrębne zasady dostosowane do konkretnych umiejętności, osoby które wygrywają otrzymują dyplom, który ma nagrodzić dziecko za przyswojona wiedzę, jak i zachęcić innych do ćwiczeń i pracy nad swoim rozwojem intelektualnym.

Cele innowacji
– wyzwolenie radości z efektów własnej działalności
– wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych
– uważne słuchanie
– przestrzeganie zasad
– rozwijanie pomysłowości i wyobraźni w działaniu
– zaciśnięcie więzi miedzy dziećmi grupie
– kształtowanie u dzieci odporności i dojrzałości emocjonalnej koniecznej do radzenia sobie
w nowych trudnych sytuacjach
– wspieranie kompleksowego rozwoju
– pogłębianie swoich doświadczeń oraz zdobywanie nowych