Temat: Poznawanie się
Cel zajęć: Podkreślanie wartości relacji rówieśniczych
Przebieg zajęć:
- Krótka kierowana rozmowa z dziećmi na temat poznawania nowych kolegów,
- Wysłuchanie opowiadania „Spotkanie z Zi”,
- Dzieci witają się z Zi, mówią po kolei coś miłego,
- Następnie dzieci odpowiadają na pytania: „Kim jest przyjaciel?”, „Jak możemy bawić się z kolegami?”, „Co można powiedzieć nowemu koledze?”,
- Zabawa ruchowa – dzieci tańczą na dywanie, w chwili zakończenia muzyki dzieci wykonują zadania, np. machają do siebie, mówią coś miłego, przytulają swojego przyjaciela.
Temat: Odkrywanie cech wspólnych
Cel zajęć: Uświadamianie istnienia podobieństw między ludźmi
Przebieg zajęć:
- Krótka rozmowa na temat podobieństw, swobodne wypowiedzi dzieci,
- Wysłuchanie opowiadania „Odnajdywanie podobieństw”,
- Rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania – „Jak czuł się Zi gdy poznawał nowych kolegów?”, „Co należy zrobić by dowiedzieć się o zainteresowaniach swoich kolegów?”
- Dzieci dowiadują się co ich łączy, jakie mają podobieństwa, opowiadają w co lubią się bawić,
- Zabawa z chustą animacyjną „Dzieci, które mają …… wchodzą pod chustę” – Dzieci dostrzegają w ten sposób podobieństwa między sobą.
