Motylki – październik 2019

Temat: Poznawanie się

Cel zajęć: Podkreślanie wartości relacji rówieśniczych 

Przebieg zajęć:

  • Krótka kierowana rozmowa z dziećmi na temat poznawania nowych kolegów, 
  • Wysłuchanie opowiadania „Spotkanie z Zi”,
  • Dzieci witają się z Zi, mówią po kolei coś miłego,
  • Następnie dzieci odpowiadają na pytania: „Kim jest przyjaciel?”, „Jak możemy bawić się z kolegami?”, „Co można powiedzieć nowemu koledze?”,
  • Zabawa ruchowa – dzieci tańczą na dywanie, w chwili zakończenia muzyki dzieci wykonują zadania, np. machają do siebie, mówią coś miłego, przytulają swojego przyjaciela.

Temat: Odkrywanie cech wspólnych

Cel zajęć: Uświadamianie istnienia podobieństw między ludźmi

Przebieg zajęć:

  • Krótka rozmowa na temat podobieństw, swobodne wypowiedzi dzieci, 
  • Wysłuchanie opowiadania „Odnajdywanie podobieństw”,
  • Rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania – „Jak czuł się Zi gdy poznawał nowych kolegów?”, „Co należy zrobić by dowiedzieć się o zainteresowaniach swoich kolegów?” 
  • Dzieci dowiadują się co ich łączy, jakie mają podobieństwa, opowiadają w co lubią się bawić,
  • Zabawa z chustą animacyjną „Dzieci, które mają …… wchodzą pod chustę” – Dzieci dostrzegają w ten sposób podobieństwa między sobą.