Listopad – Misie, Biedronki

Zainspirowanie dzieci do aktywnego słuchania muzyki klasycznej, rozwijanie twórczej aktywności dziecka podczas interpretacji muzyki. Tworzenie improwizacji ruchowych do wysłuchanej muzyki i przed wszystkim wesoła zabawa przy muzyce. Relaksacja w końcówce zajęć przy muzyce klasycznej.

  1. Rytmizacja gestykularna przy muzyce – dzieci rytmicznie powtarzają słowa i wykonują odpowiednie ruchy klaszcząc w nogi, podłogę, używając kubeczków.
  2. Zabawy ruchowe, ilustrowanie ruchem treści zabawy. Metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batti Strauss.
  3. Zabawa na relaks i odprężenie, ćwiczenia i zabawy oddechowe.
  4. Wyrażanie siebie i swoich emocji.
  5. Ćwiczenia z gazetą (zwijanie w rulon, dmuchanie, zgniatanie, rozprostowywanie, wachlowanie w rytm słyszanej muzyki).