Program Edukacyjno-Rozwojowy „Joga dla przedszkolaka”
Program opracowany przez Karinę Walter.
W młodym, dynamicznie rozwijającym się organizmie brak ruchu szybko powoduje sztywność ciała, różnorodne asymetrie i dysproporcje, oraz wady postawy, wynikające ze złych nawyków, ukształtowanych często już we wczesnym dzieciństwie.
Zajęcia z Jogi dla dzieci pozwalają przede wszystkim uczyć dzieci cierpliwości w stosunku do innych, jak i również do samego siebie. Joga pozwala dzieciom dostrzegać i akceptować różnice między nimi samymi pomaga dzieciom wzmocnić ciało i poprawić jego elastyczność.
Zajęcia mają także na celu:
- Korzystnie wpływa na psychikę dziecka
- Wzmocnić elastyczność i wytrzymałość mięśni
- Kształtować prawidłową postawę
- Nabywanie umiejętności komunikacji
- Współdziałania w grupie
- Zaspakajanie naturalnej potrzeby ruchu stymulującej harmonijny rozwój dziecka
Dla dzieci nadpobudliwych ćwiczenia jogi są sposobem na rozładowanie nadmiaru energii i przekształcenie jej w energię twórczą, kreatywną. Ale przede wszystkim – praktyka jogi to dla dziecka ogromna frajda!
Dzieci są z natury bardzo aktywne i łatwo się rozpraszają, dlatego zajęcia prowadzone są dynamicznie, w formie zabawy, a dopiero później, stopniowo, dzieci uczą się poprawności i dokładności wykonywanych ruchów oraz skupienia uwagi na oddechu. Dynamiczne asany aktywizują rzadko używane mięśnie i stawy, przynosząc giętkość i systematycznie podnosząc ogólną sprawność.
Karina Walter
Studentka trzeciego roku studiów licencjackich, specjalność Pedagogika Wczesnoszkolna z Edukacją Przedszkolną na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ukonczyła „Kurs Instruktora Jogi dla dzieci” pod kierownictwem Pani Agnieszki Lasoty, twórczyni Jogi dla dzieci „Joga Smyka”
Inne ukończone kursy : “Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci.Jak kształtować zachowania pożądane”, “Jak być dobrym nauczycielem”, “Logorytmika — Ruch, słuch, słowo”, „Kurs Animatora Dziecięcego” “Analiza i Imterpretacja Rysunków dziecięcych”, “Jak prowadzić zajęcia grafomotoryczne z elementami terapii ręki z dziećmi w wieku przedszkolnym”, “Wczesne wspomaganie rozwoju”, “Asertywność w relacjach z rodzicami”, “Kreatywny nauczyciel”, “Przeciwdziałanie przemocy i agresji w środowisku przedszkolnym”, “Dziecko nadpobudliwe w przedszkolu”, „Kurs Kierownika Wypoczynku”, Trenera Pierwszego stopnia „Sensoplastyka”, Kurs „Terapii Ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia ”
Jest osobą ambitną, cierpliwą i konsekwentną. Lubi się uczyć ale większą przyjemność sprawia jej nauka innych . Praca z dziećmi daje jej dużo radości. Czuję się w pełni doceniona, gdy widzi uśmiech na twarzy swoich małych podopiecznych.