Sprawozdanie – 01.2018

W miesiącu styczniu dzieci doskonaliły ruch w przestrzeni według poznanych w poprzednim miesiącu schematów. Powtarzanie nabytych „umiejętności zarządzania” swoim ciałem w przestrzeni i wobec innych osób utrwaliło i usystematyzowało nabytą w trakcie zajęć wiedzę. 
Powtarzalność komunikatów i ćwiczeń zaproponowanych w poprzednim miesiącu, pozwoliło dzieciom na zrozumienie celowości ruchów, doprecyzowanie ich oraz na czerpanie radości i spontaniczne wykonywanie i reagowanie na znajome komunikaty. Wyeksponowało to u dzieci większą pewność siebie podczas wykonywania kolejnych ćwiczeń, zdolność do przewidywania ruchów współuczestników zajęć oraz zwiększenie pewności siebie podczas uczestnictwa w zajęciach i rozbudzanie kreatywności w ruchu. Dodatkowo opanowanie ćwiczeń wyzwoliło w dzieciach naturalną potrzebę przynależności do grupy i utożsamianie się z nią przy jednoczesnym wyodrębnieniu własnego „ja” w otaczającej przestrzeni.

Oprócz stałych, opanowanych elementów, dzieci dostały również kolejne propozycje ruchów i ćwiczeń. 

Aktywności zaplanowane na zajęciach w m‑cu styczniu i ich cele:
– rolowanie ciała (pary, indywidualnie) – ciało w przestrzeni , komunikacja wzrokowa, naprzemienność, naśladowanie, skupianie uwagi – doskonalenie poznanych schematów
– jeżdżenie na pośladkach , kręcenie się – badanie przestrzeni , nawiązywanie kontaktu wzrokowego, dynamika
– przepychanie się plecami – kontakt fizyczny
– ślizg na plecach, brzuchu, boku – świadomość ciała, przebywanie w grupie , uwaga, uświadamianie sobie obecności innych
– czołganie , turlanie – świadomość ciała , obecność innych , skupienie, kontakt fizyczny
– wożenie na kocach , bujanie w kocu – radość, relaks, dynamika ruchu
– kręcenie się , kołysanie- świadomość ciała, dynamika, kontakt fizyczny

Sprawozdanie z zajęć W.Sherborne – styczeń