W miesiącu grudniu dzieci doskonaliły ruch w przestrzeni według poznanych w poprzednim miesiącu schematów. Powtarzanie nabytych „umiejętności zarządzania” swoim ciałem w przestrzeni i wobec innych osób utrwaliło i usystematyzowało nabytą w trakcie zajęć wiedzę. Powtarzalność komunikatów i ćwiczeń zaproponowanych w poprzednim miesiącu, pozwoliło dzieciom na zrozumienie celowości ruchów, doprecyzowanie ich oraz na czerpanie radości i spontaniczne wykonywanie i reagowanie na znajome komunikaty. Wyeksponowało to u dzieci większą pewność siebie podczas wykonywania kolejnych ćwiczeń, zdolność do przewidywania ruchów współuczestników zajęć oraz zwiększenie pewności siebie podczas uczestnictwa w zajęciach i rozbudzanie kreatywności w ruchu.
Oprócz stałych, opanowanych elementów, dzieci dostały również kolejne propozycje ruchów i ćwiczeń.
Aktywności zaplanowane na zajęciach w m‑cu grudniu i ich cele:
-zwijanie i rozwijanie ciała (pary, indywidualnie) – ciało w przestrzeni , komunikacja wzrokowa, naprzemienność, naśladowanie, skupianie uwagi – doskonalenie poznanych schematów
- jeżdżenie na pośladkach , kręcenie się – badanie przestrzeni , nawiązywanie kontaktu wzrokowego, dynamika
- ciągnięcie za nogi- rozwijanie zaufania do partnera
- przepychanie się plecami – kontakt fizyczny
- ślizg na plecach, brzuchu – świadomość ciała, przebywanie w grupie , uwaga, uświadamianie sobie obecności innych
- czołganie , turlanie – świadomość ciała , obecność innych , skupienie, kontakt fizyczny
- wożenie na kocach , bujanie w kocu – radość, relaks, dynamika ruchu